Čištění DPF mokrou cestou

Filtr pevných částic (DPF), který zachycuje nečistoty, saze a další jedovaté látky před vypuštěním z výfuku, je dnes samozřejmou součástí moderních vozidel zejména s dieselovými motory. Filtr obvykle nepotřebuje nějakou údržbu a dlouho si udržuje svoji funkčnost pravidelnou regenerací. Přesto bývá po určité době (obvykle zhruba po 100.000 ujetých kilometrech) už natolik zanesen, že již není schopen automatické regenerace a nastává problém. Alternativou výměny filtru za nový je jeho efektivní odborné servisní vyčištění…

Německá značka BLUECHEM, která se specializuje na moderní petrochemické výrobky pro údržbu a opravy motorových vozidel, nabízí na čištění filtrů pevných částic dieselových motorů hned několik produktů řady PowerMax (viz leták).
Zatímco univerzální dieselové aditivum DPF Power Clean je spíše preventivním prostředkem usnadňujícím regeneraci filtru pevných částic snížením teploty potřebné k vypálení sazí ve filtru, další produkty už filtry skutečně čistí. DPF Top Gun Cleaner je určený pro aplikaci speciální pistolí na vychladlém vozidle. Novinkový sprej DPF Catalyst Cleaner (s hadičkou a speciálním třístranným pěničem) se naopak aplikuje se do DPF zahřátého na provozní teplotu, aby pěna rychleji expandovala. V obou případech se aplikace pěny se provádí přes otvor po demontovaném teplotním nebo tlakovém senzoru. Účinnější, ale náročnější metodou je pak vypláchnutí demontovaného filtru čističem DPF Flushing Liquid, jímž je třeba filtr zcela naplnit a pak jej nechat cca 8-10 hodin působit.